همایش ملی مستندسازان حیات وحش و تنوع زیستی ایران



همایش ملی مستندسازان حیات وحش و تنوع زیستی ایران

گزارشگر: سوگل داودترابی

در تاریخ 3 الی 5 آبان ماه 1402، اولین همایش ملی مستندسازان حیات وحش و تنوع زیستی ایران در دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی تربیت مدرس برگزار شد. این همایش با هدف ترویج مستندسازی در حوزه حیات وحش و تنوع زیستی، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و حمایت از مستندسازی به منظور حفظ  محیط زیست برگزار گردید.

برنامه‌های همایش:

روز اول و دوم

در دو روز اول همایش، مستندهای برتر حیات وحش و تنوع زیستی، از جمله مستندهای تازه تولید شده توسط مستندسازان ایرانی، به نمایش گذاشته شد. این مستندها به همراه جلسات بحث و تبادل نظر با حضور تعداد زیادی از علاقمندان و متخصصان این حوزه، برگزار شد.

روز سوم

در روز سوم همایش، مستندسازان به جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس رفتند تا از نزدیک با پتانسیل‌های این جنگل آشنا شوند. با حضور در جنگل و دیدار با محققان، اساتید و کارشناسان محیط زیست، مستندسازان اطلاعات بیشتری در مورد منابع طبیعی، گونه‌های حیات وحش و تنوع زیستی این منطقه به دست آوردند.

با برگزاری این همایش ملی، یک فرصت عالی برای تبادل دانش، تجربه و ایده‌ها در زمینه مستندسازی حیات وحش و تنوع زیستی در ایران ایجاد شد. این همایش نقطه آغازی برای رشد و پیشرفت این عرصه در کشور بوده و امیدواریم که با ادامه فعالیت‌های مستندسازان و حمایت مراجع مربوطه، مستندهای معتبر و ارزشمندی از حیات وحش و تنوع زیستی ایران تولید شود.