تور پرنده‌نگری در جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس



تور پرنده‌نگری در جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس

 گزارشگر: سوگل داود ترابی

 در 20 و 21 اردیبهشت ماه سال 1403، تور پرنده نگری در جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. حضور علاقه‌مندان پرنده‌نگری و اساتید در این تور موجب ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد در میان شرکت‌کنندگان شد. در این تور، آقایان دکتر قاسمپوری، نظیری و ملاح به عنوان اساتید پرنده نگری با حضور فعال و ارزشمند خود، به بررسی و آموزش مباحث مرتبط با پرنده نگری پرداختند. 

روز اول: 

مباحث تئوری و بازدید از دریاچه آویدر در روز اول تور پرنده‌نگری، مباحث تئوری و اپلیکیشن‌های کاربردی برای رصد کردن پرندگان تدریس شد و شرکت‌کنندگان از تجربیات و دانش ارزشمند اساتید پرنده‌نگری بهره‌مند شدند. در انتهای جلسه تئوری، از دریاچه آویدر بازدید صورت گرفت و برای شرکت‌کنندگان فرصتی فراهم شد تا از زیبایی‌های طبیعت و پرندگان موجود در این منطقه دیدن کنند. 

روز دوم: 

حضور در عرصه و نصب میست نت در روز دوم، شرکت‌کنندگان به همراه قرقبان‌های جنگل تحقیقاتی، اساتید و کادر اجرایی، مسیر جاده سلامت را در پیش گرفتند تا به مشاهده پرندگان در طبیعت بپردازند. در این روز، با نصب میست نت، امکان مشاهده پرنده سینه سرخ برای شرکت‌کنندگان فراهم شد و آنها این فرصت را داشتند تا این پرنده زیبا را از نزدیک ببینند. 

پرنده‌نگری در جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس، یک فرصت بی‌نظیر برای آشنایی عمیق‌تر با جهان پرندگان و طبیعت بود که با حضور فعال اساتید و استفاده از فناوری‌های مدرن، به تجربه‌ای لذت‌بخش و آموزنده تبدیل شد.

10 عکس
next prev